Blog

Hoe houdt u uw winkelruimte schoon tijdens de COVID-19-pandemie?

Het is een absolute uitdaging om uw winkelruimte schoon te houden tijdens de COVID-19-pandemie. Winkelruimten moeten veilig en effectief functioneren, zowel om het publiek te dienen als om gewoon open te blijven. Maar tijdens COVID-19 weet niemand echt wat hij kan verwachten. Daarom lijkt het alsof de COVID veiligheidsrichtlijnen voortdurend veranderen. De wetenschap leert bijna elke dag iets nieuws over COVID-19. En wat ze leren, verandert regelmatig de mening van zowel professionals als leken over wat het beste is voor het schoonmaakmiddelen en desinfecteren van winkelruimten, social distancing en andere hygiënepraktijken.

Het kan handig zijn om een ​​professioneel schoonmaakbedrijf te contracteren dat gespecialiseerd is in het veilig en effectief bieden van frequente desinfectie van winkelruimtes. We moeten de unieke uitdagingen die deze nieuwe uitdagende omgeving in winkels met zich meebrengt erkennen en aanpakken. Gezien de aard van de meeste winkels, kan het gebruik van de verstrekte COVID veiligheidsrichtlijnen het winkelend publiek en het personeel helpen beschermen (wat ook kan betekenen dat er meer dollars aan de deur hangen, minder dagen gesloten zijn voor extra sanitaire voorzieningen als er een positief geval is, en minder zieke personeelsleden die vrije tijd nemen en anderen in gevaar brengen).

Waarom is regelmatig schoonmaken en ontsmetten zo’n uitdaging?

Het korte antwoord is: het is een winkelruimte met veel voetgangers! Om een ​​gezuiverde omgeving te garanderen, hebt u een roterende reiniging nodig die het grote aantal aanraakpunten in uw winkelruimte aanpakt. Schoonmaakpersoneel zal handschoenen en andere persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) moeten dragen om veilig te blijven. En u moet zelf veilig kunnen touchpoint-desinfecteren rond klanten en personeelsleden. Bijscholing en veiligheidstraining zijn noodzakelijk.

Natuurlijk moeten alle werknemers worden opgeleid en voldoen aan de vereisten om winkelruimten schoon te houden. Ze moeten ook beschikken over de benodigde apparatuur om hun taken te vervullen, inclusief oppervlaktebeheer en karrenreiniging. Ze moeten allemaal worden opgeleid in de juiste processen en ze moeten kunnen demonstreren, handschoenen dragen, toegang hebben tot persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM), zich bezighouden met de juiste hygiënepraktijken voor hun werkgebied (inclusief desinfectie van contactpunten), in staat zijn om deel te nemen aan social distancing, zowel met elkaar als met het winkelend publiek, en beschikken over de benodigde producten om hun gebied te ontsmetten.

De tijd die bestaande medewerkers vaak in beslag kunnen nemen, laat staan ​​dat ze zich bezighouden met diepere reinigings- en ontsmettingsprocessen, kan een aanzienlijk deel van hun dag in beslag nemen. Ondanks deze uitdagingen staan ​​hieronder enkele praktische tips.

Huidige best practices voor werknemers

Alle medewerkers in de detailhandel moeten worden voorgelicht over:

Handen wassen en ontsmetten met geschikte handzeep. Alle winkellocaties zouden moeten overwegen om zowel handreinigingsstations als karrenreinigingsstations bij de primaire ingangen te hebben. Zowel medewerkers als klanten kunnen via strategisch geplaatste borden worden herinnerd aan de best practices voor handenwassen volgens de CDC-richtlijnen.

Reinigingsproces bij zelfcontrole

Elke werknemer die in een zelfbedieningsruimte werkt, inclusief zelfcontrole of een winkellocatie waar een klant op de een of andere manier voor zichzelf kan zorgen, moet worden getraind in het roterend reinigen van deze gebieden door contactpunten.

Bied klanten met reeds bestaande medische aandoeningen of oudere volwassenen een speciale tijd aan om te winkelen of gebruik een alternatief winkelmodel. Het doel is om het voor risicopersonen gemakkelijker te maken om te winkelen met de best mogelijke voorzorgsmaatregelen voor sociale afstand, opnieuw volgens de CDC-richtlijnen.

Hygiëne. Winkelruimten moeten overwegen om borden, handwasprocedures en handhygiënemogelijkheden aan te bieden voor zowel werknemers als klanten. Handhygiënepraktijken worden gedefinieerd als wassen met water en zeep gedurende ten minste 20 seconden voor en na het eten; na niezen, hoesten of het gebruik van een tissue; na een pauze in de badkamer; voordat u voedsel aanraakt; na het aanraken of reinigen van een mogelijk besmet oppervlak; en na het delen van elektronische apparatuur of benodigdheden. Handdesinfecterende middelen moeten worden geselecteerd op basis van de CDC- en WHO-richtlijnen.

Hoesten en niezen moeten worden bedekt met tissues of in de binnenkant van de elleboog. Alle gebruikte tissues moeten onmiddellijk worden weggegooid en de handen moeten worden gewassen. Deze CDC-pagina biedt meer details: “Hoe u uzelf en anderen kunt beschermen”.

Prioritaire gebieden moeten doorlopend worden schoongemaakt. Dit omvat oppervlakken met een hoog contact die door veel mensen worden aangeraakt, zoals kassa’s, leuningen, karren, apparatuur die wordt gebruikt om de faciliteit te bevoorraden, toiletten, enz.

Waarom is het essentieel om uw winkelruimte schoon te houden?

Als er niemand toekijkt, kan het verleidelijk zijn om te overwegen te bezuinigen op desinfectie en sanitaire voorzieningen! Toch is het van het grootste belang om COVID-19 en andere bugs in uw winkelruimte op afstand te houden door voortdurend de beste praktijken toe te passen. Het fungeert als een hulpmiddel voor risicobeheer en kan u helpen beschermen

Plaats een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *